۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۲۱:۰۱

امانی خبر داد:

مرکز تولید ورشو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بروجرد ایجاد می‌شود

مرکز تولید ورشو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بروجرد ایجاد می‌شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: مرکز تولید ورشو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بروجرد ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امانی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال تدوین یکسری بسته‌های فرهنگی و سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری این آمادگی را داریم که یک بسته سرمایه گذاری جامع تدوین کنیم که البته برای تدوین این بسته نیاز به همکاری 13 دستگاه استانی است که انتظار می رود به میدان بیایند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری 12 دستگاه مدعی داریم افزود: این در حالیست که برای به نتیجه رسیدن برنامه ها در این بخش باید امکانات و تجهیزات همه دستگاه‌ها پای کار باشد.

امانی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی استان تصریح کرد: قابلیت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که می‌توان روی آن کار کرد.

وی یادآور شد: در بحث ورشو به عنوان یکی از صنایع دستی دارای شهرت لرستان تیمی اعلام آمادگی کرده تا در زمینه راه‌اندازی مرکز تولید ورشو و فلز سرمایه گذاری کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان با بیان اینکه فلز ورشو در حال حاضر در دنیا تولید نمی شود تصریح کرد: در این راستا به دنبال استفاده از سایر فلزات برای تولید این صنعت دستی مردم بروجرد هستیم.

بنابر این گزارش هنر - صنعت ورشو سازی در گذشته های نه چندان دور در شهر بروجرد رونق فراوانی داشته و بخش وسیعی از بازار قدیمی این شهر را به خود اختصاص می داده است. گستردگی این هنر به حدی بوده است که نام شهر بروجرد و ورشو با هم آمیخته شده است.

هنرمندان دیار بروجرد، با استفاده از فن چکش کاری و خم کاری با استفاده از دستگاههای ساده و همچنین نیروی بازوی خود، به خلق آثار فلزی بسیار زییایی از ورقهای ورشویی می پرداختند که از جمله می توان به ظروف غذا خوری، سماور، سینی، قندان، چایدان، گلاب پاش و ... اشاره کرد.

کد خبر 2372567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha